Firma

Pozycjonowanie stron w Google Maps – triki, porady

[Głosów: 1   Average: 5/5]

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce internetowej to obowiązek każdego przedsiębiorcy, niezależnie od branży, wielkości firmy czy stażu na rynku pracy. Optymalizacja struktury, działania i zawartości strony do wymogów wyszukiwarki to także odpowiedź na potrzeby użytkownika. Pozycjonowanie daje ogromne możliwości – od poprawiania zasięgu oferowanych usług, po większą grupę docelową i korzystniejsze ROI. 

Z usługi pozycjonowania lokalnego korzystają już nie tylko ogólnopolskie przedsiębiorstwa i międzynarodowe korporacje. Optymalizowanie stron internetowych pod kątem wyszukiwarki dotyczy także lokalnych firm, które nie przeprowadzają żadnych działań pozycjonujących z nadzieją, że klient zainteresowany usługami na danym obszarze, odnajdzie ich sam. Niestety, działania z zakresu marketingu internetowego są potrzebne każdej firmie, chociażby ze względu na rosnącą konkurencję. To na nią najbardziej narażeni są lokalni przedsiębiorcy, którzy co roku zamykają swój biznes wskutek działania dużych marek.

Rozwiązaniem dla firm na danym terenie i w ściśle określonej branży jest pozycjonowanie lokalne, które gwarantuje precyzyjne dotarcie do klientów, którzy są faktycznie zainteresowani konkretną usługą. Obejmuje optymalizację strony internetowej pod kątem budowy, działania oraz zawartości – treści, tekstów, zdjęć, grafik, infografik, jak również uzupełnianie i aktualizowanie wizytówki Google. Narzędzie, które oferuje wyszukiwarka łączy się z Google Maps i zawiera wiele przydatnych dla potencjalnego klienta elementów, takich jak adres, wskazówki dojazdu, godziny otwarcia, zdjęcia lokalu, zdjęcia oferowanych produktów lub usług, oceny i opinie osób, które z nich skorzystały i wiele więcej.

Obecnie optymalizacja wizytówki Google, obecność w Google Maps i pozycjonowanie lokalne stanowią podstawę działań marketingowych firmy, funkcjonującej na danym obszarze. W dobie cyfryzacji i rosnących potrzeb konsumenckich, warto pozostawać na bieżąco, dostosowywać się do wymogów rynkowych,a  przy okazji – pozostawać o krok przed konkurencją.

 

Więcej na temat pozycjonowania lokalnego przeczytasz w poradniku: https://strategiczni.pl/pozycjonowanie-lokalne-seo-w-google-maps

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *