Pozycjonowanie stron i SEO są ważnymi zagadnieniami dla wszystkich prowadzących biznesy w sieci. Czy jednak zasady pozycjonowania wszystkich stron są takie same? Czy może warto spojrzeć na indywidualną charakterystykę danego serwisu i związanego z nią biznesu tak by pozycjonowanie stron i SEO było skuteczniejsze?
Search Engine Optimization
SEO jest to zbiór działań poprawiających widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych. Podstawowe elementy SEO to:
- wykorzystanie słów kluczowych
- marketing treści
- formatowanie treści tak by były przyjemne dla odbiorców i czytelne dla robotów indeksujących
- optymalizacja strony pod kątem spójności adresów URL i obecności w nich słów kluczowych
- usprawnienie backend-u dla szybszego jej działania i lepszej współpracy z automatami
Indywidualne podejście
Jakie są zatem różnice w pozycjonowaniu sklepu online i e-commerce? Główne różnice wynikają ze specyfiki samych stron. Prowadząc pozycjonowanie stron i SEO sklepu online, mamy dostępne w naturalny sposób dużo podstron z asortymentem, natomiast e-commerce będzie posiadać o wiele skromniejszą bazę i to nad zwiększeniem tej bazy stron będzie trzeba pracować.
Optymalizacja podstron
W sklepie online ważnym aspektem pozycjonowania stron i SEO, będzie poprawa jakości i komunikacji pomiędzy podstronami. Całą posiadaną bazę artykułów należy sprawdzić pod kątem aktualności, unikatowości adresów URL, unikania kopii w opisach meta oraz oryginalności opisów produktów. Uproszczenia w postaci sklep.pl/ kosiarka1, sklep.pl/kosiarka2 są niedopuszczalne, ponieważ zaprzepaszczają możliwość użycia ciekawych słów kluczowych w adresach. Długość adresu URL nie wpływa na odbiorców natomiast im więcej w nim przekażemy tym łatwiej wyszukiwarka do nas dotrze.
Tworzenie dodatkowych treści
Dla form e-commerce innych niż sklep online, powyższe zasady również się stosują, choć raczej nie są one problemem. Znacznie większy kłopot stanowi brak szczególnie świeżych wpisów które, pokażą wyszukiwarką, że strona jest wciąż aktywna. Tutaj należy rozważyć utworzenie strony z aktualnościami, do wyboru branżowymi lub firmowymi lub bloga o tematyce związanej z branżą. Regularnie publikowane luźne artykuły zawierające słowa kluczowe wspomogą pozycjonowanie strony i SEO optymalizację.