Komu powierzyć stronę internetową i jej pozycje w wyszukiwarce Google? Postaw na doświadczoną agencję SEO. Nie jesteś jednak ekspertem od pozycjonowania, dlatego możesz nie wiedzieć, za co będziesz płacić agencji SEO, gdy już zdecydujesz się na skorzystanie z jej usług. W tym artykule przedstawimy Ci, co wchodzi skład skutecznego pozycjonowania i dlaczego to kosztuje.
Zacznijmy od początku, czyli od audytu SEO
Zanim specjaliści SEO zaangażują się w pracę nad Twoją stroną internetową, muszą wiedzieć, co jej dolega. Audyt SEO to początek każdej współpracy na linii klient – agencja. Jest to dokument, który powstaje po przeprowadzeniu analizy Twojej strony. Specjaliści sprawdzają błędy w witrynie i przygotowują strategię z działaniami, które mają pomóc osiągnąć wysokie pozycje w Google. Przygotowanie audytu to pierwszy koszt, z jakim spotkasz się, rozpoczynając przygodę z SEO.
Specjaliści SEO z wiedzą i doświadczeniem
Jeżeli chcesz dobrych wyników, potrzebujesz zespołu, który wie, co robi. Praca najlepszych specjalistów kosztuje najwięcej i to nie jest zaskoczeniem. Specjaliści SEO analizują, monitorują i wykorzystują swoje kompetencje, aby Twoja strona pięła się w górę w wyszukiwarce. Korzystają też z zaawansowanych narzędzi analitycznych (również płatnych). Wszystko to po to, aby skutecznie przyglądać się temu, co dzieje się z Twoją stroną. Bardzo ważne jest również to, abyś i Ty jako właściciel danej witryny wiedział, jakie działania są przeprowadzane w serwisie i wokół niego. Dlatego raz w miesiącu agencja SEO podsyłać będzie Ci wyniki swojej pracy w specjalnym raporcie.
Pozycjonowanie to nie tylko SEO
O ile SEO jest związane z optymalizacją samej strony, to pozycjonowanie to szerszy proces. Jeżeli chcesz wzmocnić starania o wysokie pozycje, potrzebujesz też działań off-site, czyli wokół strony internetowej. Pozyskiwanie linków zewnętrznych, które będą odsyłały do Twojego serwisu to kolejne koszty. Potrzebujesz dobrego contentu np. w formie artykułów sponsorowanych i sprawdzonych domen, na których pojawią się treści. W taki sposób stworzony zostanie dobry linkbuilding dla Twojej strony.
Na skuteczne pozycjonowanie składa się wiele działań, dlatego decydując się na tego rodzaju promocję strony internetowej, musisz przygotować się również na koszty. Każda agencja SEO ma swój cennik pozycjonowania, który poznasz, gdy skontaktujesz się z jej przedstawicielami.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@rupixen