Firma

Jak zacząć działania SEO, czyli dlaczego audyt jest tak ważny

komputer z analiza danych

Audyt SEO jest niezbędny do rzetelnej analizy strony internetowej i stanowi pierwszy krok w kierunku poprawy funkcjonalności witryny. Pozwala on rozpoznać błędy i wyznaczyć plan działań, jakie należy podjąć, by wyeliminować nieprawidłowości. Przekonaj się, dlaczego profesjonalny audyt jest kluczowy dla wdrożenia strategii SEO.

Czym jest audyt SEO?

Wykonanie audytu jest konieczne przed rozpoczęciem współpracy z agencją SEO. Często firmy oferują bezpłatną analizę strony i przesyłają klientowi audyt, by na tej podstawie ustalić warunki umowy. Właściciel strony internetowej powinien skonfrontować swoje oczekiwania z propozycjami zmian, jakie sugeruje specjalista SEO. Zadaniem agencji lub freelancera zajmującego się optymalizacją jest wskazanie konkretnych działań, które muszą zostać wprowadzone, by poprawić wyniki. Ulepszenie strony internetowej jest możliwe właśnie dzięki audytowi, ponieważ ujawnia on problemy, jakie należy rozwiązać w celu uzyskania wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. 

Jakie problemy wykrywa audyt SEO?

Jeśli zlecisz audyt agencji interaktywnej, możesz liczyć na kompleksową analizę, która wykryje różnego rodzaju błędy na stronie. Przed rozpoczęciem działań SEO specjalista musi wiedzieć, jakie techniczne błędy wykazuje witryna, czy ma ona problemy z indeksowaniem lub strukturą oraz określić poprawność contentu wraz z możliwością jego rozbudowy. Audyt przynosi także wiedzę z zakresu UX, pozwala zobaczyć, jak strona prezentuje się w wyszukiwarce, a także dostarcza informacji na temat konkurencji. Warto zaznaczyć, że audyt jest standardową procedurą, ponieważ stanowi jedyny skuteczny sposób na skontrolowanie stanu strony. 

Zawartość audytu SEO

Samodzielne wykonanie audytu może pomóc zdiagnozować podstawowe problemy, jednak bez fachowej wiedzy nie jesteś w stanie przeprowadzić wnikliwej analizy swojej strony. W profesjonalnym audycie znajdziesz analizy dotyczące:

  • słów kluczowych,
  • duplikacji treści,
  • linków przychodzących,
  • optymalizacji grafik,
  • aktywności witryny na portalach społecznościowych,
  • szybkości ładowania się strony.

Audyt to pierwszy etap w procesie optymalizacji witryny. Bez tego kroku dalsze działania będą całkiem nieskuteczne lub niewystarczające do osiągnięcia satysfakcjonujących efektów. 

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@goumbik