Pozostałe

Nikt nie klika linków sponsorowanych? Sprawdź, co możesz robić źle

znak z napisem "oops"

 

Prowadzenie kampanii Google Ads to czas i pieniądze. Dlatego warto zadbać o to, aby każdy jej element był dopięty na ostatni guzik. Niestety nawet najlepszym zdarza się popełniać błędy. Podstawą jest wiedzieć, w czym tkwi problem i gdzie szukać rozwiązania. Zaprojektowałeś świetną reklamę, ale z jakiegoś powodu nie generuje ona ruchu na stronie i wzrostu konwersji? Nikt nie chce kliknąć linku i sprawdzić Twojej oferty? Sprawdź, co mogło uciec Twojej uwadze.

Zły dobór grupy docelowej

Nawet najlepiej przygotowana reklama nie będzie skuteczna, jeśli pokaże się ją nieodpowiednim użytkownikom. Dlatego upewnij się, że dobrze dobrałeś grupę docelową. Powinieneś określić przedział wiekowy, płeć, a nawet lokalizację. Ten ostatni czynnik ma szczególne znaczenie kiedy promujesz lokalny biznes. Mieszkanka Warszawy raczej nie będzie zainteresowana ofertą salonu fryzjerskiego z Wrocławia. Reklama Google Ads musi pokazywać się we właściwej szerokości geograficznej.

Nieodpowiednie słowa kluczowe

Użytkownicy mogą trafić na Twoją reklamę, wpisując w wyszukiwarkę odpowiednie zwroty. Jeżeli ustawisz błędne słowa kluczowe, niemające wiele wspólnego z Twoją ofertą, stronę będą odwiedzać nieodpowiednie osoby. Pamiętaj, że Google Ads mają formę pay per click, a więc płacisz za każde kliknięcie baneru. Dlatego lepiej, aby do strony docierali użytkownicy, którzy będą zainteresowani Twoją ofertą i niebawem z niej skorzystają. Nie możesz również zapomnieć o tzw. call to action. Umieszczając takie zwroty jak „sprawdź”, „zapoznaj się z naszą ofertą”, „dowiedz się więcej”, zachęcasz użytkowników do odwiedzenia strony. Brak takich haseł może okazać się poważnym błędem, obniżającym skuteczność baneru.

Brak połączenia konta z Google Analytics

Aby móc z pewnością stwierdzić, że osiągasz dobre lub słabe wyniki, potrzebujesz przeprowadzić analizę danych. Koniecznie połącz swoje konto Google Ads z darmową platformą Google Analytics. Dowiesz się, ile osób odwiedza Twoją stronę, jak długo na niej zostaje, jaki jest współczynnik odrzuceń, ile złożono zamówień itd. Jak widzisz, jest to bardzo pomocne narzędzie, bez którego ciężko będzie Ci określić, gdzie zachodzą niewłaściwości w Twojej kampanii.

Pominięcie określenia celu

Każda kampania musi mieć swój cel. Skuteczna reklama w Google dla każdego może oznaczać to coś innego. Ustalając warunki spełnienia wymogów konwersji, decydujesz czy najważniejsze jest dokonanie zakupu, wypełnienie formularza, a może zapisanie się na newsletter. Skonkretyzowanie celu pozwala na rzetelną ocenę powodzenia kampanii i podjęcie kolejnych kroków ku jej ulepszeniu.

Źródło fotografii: https://pixabay.com/pl/users/craig_steffan-11993320/