Jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepu internetowego, jest kilka istotnych kwestii, o których powinieneś wiedzieć. Są to podstawowe informacje, które pozwolą Ci na dalsze pogłębianie swojej wiedzy na temat SEO.
Co to jest pozycjonowanie sklepu internetowego?
To określone działania marketingowe, które mają na celu zwiększenie popularności Twojego sklepu internetowego i umieszczenie go na wysokich pozycjach w bezpłatnych wynikach wyszukiwarki Google. Ten krótki artykuł pozwoli Ci uzyskać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące pozycjonowania!
Czy pozycjonowanie sklepu internetowego to czynność jednorazowa?
Niestety nie. To proces długofalowy, wymagający wielu złożonych działań, występujących w określonym czasie. Jednorazowe skorzystanie z usług pozycjonowania strony być może pozwoli poznać niektóre sposoby działania, ale nie przyniesie pożądanych efektów. Choćby dlatego, że specjalista SEO na bieżąco monitoruje zmiany i analizuje skutki podejmowanych działań, wdrażając najkorzystniejsze dla strony rozwiązania. To długofalowy proces, a przede wszystkim inwestycja w rozwój firmy, której efekty najlepiej zauważalne są po pewnym czasie.
Jakie działania obejmują pozycjonowanie sklepu internetowego?
- Po pierwsze: dobór słów kluczowych i dbanie o ich obecność m.in. w tekstach, linkach czy nagłówkach.
- Po drugie: linkowanie na stronie, czyli właściwe umiejscowienie linków (zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych poza witryną).
- Po trzecie: optymalizacja – od szybkości ładowania strony po kod HTML strony.
To jednak nie wszystko, na co składa się pozycjonowanie. Profesjonalna Agencja SEO w swoim zanadrzu ma wiele rozwiązań, które stosuje zależnie od sytuacji.
Czy efektywne pozycjonowanie jest darmowe?
Mimo że nie musimy uiszczać opłaty wyszukiwarce (jak to jest w przypadku Google Ads, czyli płatnych reklam), aby nasza strona miała dobrą pozycję, skuteczne pozycjonowanie nie jest darmowe. Możemy wdrożyć oczywiście kilka działań samodzielnie, jednak nie będą one tak efektywne, jak marketingowe czynności zlecone firmie specjalizującej się w SEO. Nawet jeśli chciałbyś zastosować profesjonalne pozycjonowanie samodzielnie, musiałbyś opłacić subskrypcję kosztownych narzędzi i programów, które są niezbędne przy monitorowaniu strony – to konieczne, aby analizować postępy pozycjonowania.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@jasonstrull