Firma

Jak monitorować efekty kampanii w Google Ads?

biurko z roznymi przedmiotami

Działania marketingowe wykonywane przy pomocy systemu Google Ads mogą przyczynić się do rozwoju Twojego sklepu internetowego, ale tylko pod warunkiem, że reklama w Google będzie prowadzona skutecznie. Jak podejść do kampanii w Google Ads i sprawdzić, czy przynosi ona rezultaty, na których Ci zależy? Sprawdź, na co zwrócić uwagę. 

Google Ads i Google Analytics w jednym teamie

Jedną z pierwszych rzeczy, którą powinieneś zrobić to połączyć konta Google Ads z Google Analytics. Ułatwi to monitorowanie celów kampanii i śledzenie zachowań użytkowników odwiedzających stronę internetową. To ważne, gdy chcesz sprawdzić m.in., czy została zrealizowana konwersja, którą w przypadku sklepów internetowych jest sprzedaż. Po ustawieniu celów w GA należy wyeksportować je do platformy Google Ads.   

Zadbaj o strukturę kampanii reklamowych

Niektóre kampanie w Google Ads mogą być naprawdę rozbudowane. Aby nie doprowadzić do chaosu w narzędziu, dobrze jest od początku zadbać o odpowiednią strukturę i nazewnictwo prowadzonych kampanii i jej poszczególnych elementów. Dotyczy to grup reklam, jednostkowych reklam czy list remarketingowych. Stosując przejrzysty system, szybciej dotrzesz do potrzebnych danych i je przeanalizujesz. To spore ułatwienie przy monitorowaniu efektów kampanii.  

Słowa kluczowe i teksty reklamy, czyli analizuj kampanię na bieżąco

Podstawowym elementem kampanii reklamowych w Google Ads są słowa kluczowe i teksty reklam. Dlatego tak ważna jest analiza ich skuteczności. System reklamowy od Google to niekończąca się aukcja, podczas której algorytm wybiera dla użytkowników najbardziej trafne reklamy. Google bierze pod uwagę maksymalną kwotę, jaką jesteś gotowy zapłacić za kliknięcie, ale również jakość Twojej reklamy. Podczas monitorowania kampanii powinieneś zwracać uwagę na to, które słowa kluczowe generują najwięcej konwersji i czy koszt tej konwersji nie przewyższa poziomu opłacalności. Będzie to wymagało takiego manewrowania stawkami, aby nie doprowadzić do strat. W panelu Google Ads sprawdzisz też, jak wygląda wynik jakości – im lepszy, tym wyższa pozycja reklamy. To samo dotyczy tekstów reklamowych. Analizując konwersję konkretnych reklam, możesz wyciągnąć wnioski, które teksty reklamowe odpowiadają za najwięcej konwersji, a które warto jeszcze zoptymalizować.

Budżet zmieniasz w dowolnym momencie

Na koniec kilka słów jeszcze o tym, co najważniejsze dla każdego reklamodawcy – budżet. Gdy zdecydujesz się na dzienny budżet, możesz go zmieniać w trakcie trwania kampanii. To jak duży powinien być, wymaga dokładnego przemyślenia. Wysokość budżetu jest uzależniona od wielu czynników, które definiują konkretną kampanię. Warto jednak na bieżąco sprawdzać, jak kształtuje się kwestia płatności w Google Ads.

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@jessbaileydesigns