Firma

PPC a SEO – co i kiedy wybrać?

znaki droga jednokierunkowa

Skuteczna reklama PPC czy widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania? To pytanie bardzo często zadają sobie osoby, które chcą rozpocząć promocję swojej firmy w internecie. Strategia marketingowa danego biznesu ze względu na jego specyfikę może być różna. Skupmy się na tym, kiedy lepsze rezultaty przynosi kampania reklamowa w Google Ads, a kiedy to pozycjonowanie zagwarantuje więcej korzyści.

Kiedy warto postawić na SEO?

Jeżeli chcesz zaznaczyć swoją obecność w internecie i skupić się na promocji całej oferty, a nie tylko poszczególnych produktów, wtedy przyda się SEO. Decydując się na działania optymalizacyjne, musisz wiedzieć, że efekty nie pojawią się w krótkim czasie. SEO to proces długotrwały, ale też jego wyniki są dłużej widoczne niż w przypadku kampanii reklamowych w Google Ads. To także działania, za które nie musisz płacić Googlowi, ponieważ Twoja strona internetowa pojawia się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Koszt, na który musisz się przygotować to wynagrodzenie dla agencji SEO, jeżeli zdecydujesz się na zlecenie pozycjonowania specjalistom. 

Inną zaletą pozycjonowania jest to, że jest ono względnie stabilne. Gdy witryna jest już dobrze zoptymalizowana, utrzymuje swoje pozycje przez dłuższy czas. Nie oznacza to jednak, że gdy już osiągniesz wysokie pozycje w wyszukiwarce Google, powinieneś zrezygnować z pozycjonowania i monitorowania swoich wyników. SEO jest czasochłonne i wymaga dużej pracy, zwłaszcza na początku, ale gdy konsekwentnie będziesz realizować zadania z tego zakresu, wypracujesz efekty, które pozwolą Ci na zwiększenie widoczności w internecie, zwiększenie ruchu w serwisie i zwiększenie zysków. 

Kiedy warto postawić na reklamę PPC?

Pay Per Click… jak sama nazwa wskazuje, jest to reklama związana z dodatkową opłatą. Decydując się na kampanię PPC musisz przygotować się nie tylko na koszty, jakie zechce otrzymać specjalista zajmujący się Google Ads. Dodatkowo Google pobierze pieniądze za każde kliknięcie w reklamę, a to oznacza zaplanowanie budżetu na kampanię. 

Jeżeli chcesz szybko zaznaczyć swoją obecność w internecie, dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców ze swoją ofertą lub szybko wypromować swój produkt/usługę, wtedy sięgnij po system reklamowy Google Ads. Google daje także możliwość skorzystania z rozbudowanej sieci reklamowej. Twoje reklamy mogą być widoczne nie tylko w wyszukiwarce Google, ale także w innych portalach skupionych w sieci partnerskiej. Płatna reklama pozwala uzyskać natychmiastowe wyniki związane z widocznością w internecie. Dodatkowo określasz w czasie, jak długo ma trwać kampania, co jest istotne, gdy chcesz poinformować o czasowej promocji, czy wydarzeniu. Reklama PPC umożliwia także targetowanie. Możesz zdefiniować grupę potencjalnych klientów i do nich kierować przekaz reklamowy.  

Połączenie SEO i reklamy PPC

SEO czy PPC? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy bowiem od strategii marketingowej Twojej firmy i celów, jakie chcesz osiągnąć. Dobrym rozwiązaniem może być połączenie płatnych i organicznych działań. 

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@bdchu614