Firma

Czym jest SEO i jak może przydać się Twojej firmie?

sala konferencyjna w biurze

Hasło SEO coraz częściej pojawia się na ustach przedsiębiorców, chcących zwiększyć swoją widoczność w sieci. Chociaż nie każdy musi wiedzieć, na czym dokładnie polegają wchodzące w jego skład procesy, warto zaznajomić się z podstawami. Pomogą one podczas doboru odpowiedniej agencji marketingowej, mającej zajmować się pozycją naszej witryny w wynikach wyszukiwania Google.

Czym jest SEO?

SEO, czyli Search Engine Optimization, to inaczej optymalizowanie strony internetowej w celu dostosowania jej do wymogów wyszukiwarki internetowej (najczęściej Google). W efekcie pozycja naszej witryny powinna piąć się do góry i pokazywać się coraz wyżej w wynikach wyszukiwania.

W działaniach SEO bierze udział kilku różnych specjalistów.

Content managerzy i copywriterzy odpowiedzialni są tworzenie tekstów i często samodzielne (bądź we współpracy z grafikiem) tworzenie atrakcyjnych grafik pasujących do publikowanej treści. Mogą oni pisać teksty na social media, wpisy na bloga firmowego, opisy produktów i usług. Najważniejsze jest, aby tworzone przez nich treści były wartościowe, ciekawe i unikalne. Poza tym obowiązkiem jest określenie, a następnie użycie odpowiednich słów kluczowych. Poprzez wpisywanie konkretnych fraz w wyszukiwarkę użytkownicy trafiają na dane strony internetowe. Dlatego istotne jest, aby nasza witryna zawierała takie wyrazy, dzięki którym potencjalny klient odnajdzie nasz sklep, czy firmę.

Specjaliści SEO zajmują się optymalizowaniem publikowanych na stronie treści. Dbają m.in. o odpowiednie meta tagi plików – zdjeć, filmów, grafik, gifów. Dzięki mniejszej wadze (ale z zachowaniem wysokiej jakości powyższych elementów) zwiększa się prędkość, z jaką ładuje się strona. Jednym z czynników, jakie bierze pod uwagę Google, oceniając wartość strony, jest współczynnik odrzuceń. Im dłużej trzeba czekać na załadowanie strony, tym większa szansa, że użytkownik stronę opuści. Dzięki dobremu SEO potencjalny klient ma szansę odnaleźć to czego szuka na naszej witrynie. Specjalista ma również na oku adresy url poszczególnych podstron, linkowanie wewnętrzne oraz przekierowania. Sprawne odnajdywanie informacji jest mile widziane nie tylko przez użytkowników, ale również boty Google. Im lepiej skonstruowana strona, tym szybciej przebiega proces jej indeksacji, a to może prowadzić do polepszenia pozycji na liście wyników.

Jakie korzyści przynosi firmie SEO?

Poprawienie swojej widoczności w wyszukiwarce Google prowadzi do licznych korzyści, które można bardzo łatwo zweryfikować. Na szczycie lądują najczęściej strony, które Google uważa za wiarygodne i warte polecenia swoim użytkownikom. Dlatego też witryny, które pokazują się jako pierwsze w wynikach organicznych, budzą zaufanie. Zaufanie do marki może pomóc w procesach inicjowania transakcji. Większa widoczność w sieci oznacza większe grono osób, które mają szansę trafić na stronę. Im więcej użytkowników będzie mieć szansę na zapoznanie się z ofertą, tym większa szansa, że dokonają zakupu. Tak więc SEO może mieć istotny wpływ na konwersję witryny. Liczba klientów oraz dokonanych transakcji to oczywiście zysk finansowy dla firmy. Jeśli produkt lub usługa, jaką zakupili, będzie satysfakcjonująca, istnieje szansa, że polecą je innym.

Aby dowiedzieć się więcej o dopasowaniu usług SEO do Twoich potrzeb, najlepiej skonsultować je z agencją marketingową. Pracujący w niej specjaliści sprawdzą, czego potrzebuje Twoja firma, aby znaleźć się na górze wyników wyszukiwarki.

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@pawell

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *