Firma

Reklamy Google Ads – gdzie możesz je zobaczyć?

kobieta patrząca przez lornetkę
[Głosów: 0   Average: 0/5]

Właściciele firm, którzy decydują się na wdrożenie działań marketingowych w internecie, mają do wyboru kilka możliwości promowania firmy, jedną z nich jest reklama Google Ads. Sprawdź, które z wyświetlających się reklam to część kampanii Google Ads oraz który z rodzajów reklamy wybrać, by skutecznie dotrzeć do klientów.

Miejsca wyświetlania reklam

Reklama Google Ads przybiera różne formy – w zależności od tego, jaki produkt/usługę ma promować oraz do jakiej grupy docelowej ją kierujesz, możesz wybrać z kilku dostępnych opcji. Kreacja reklamy determinuje miejsca, w których będzie ona wyświetlana. Lokalizacja reklam typu search jest inna niż miejsce wyświetlania tzw. reklam produktowych (Product Listing Ads). Oto lista miejsc, w których możesz zobaczyć swoje reklamy, jeśli zdecydujesz się na przeprowadzenie kampanii Google Ads:

  • Wyszukiwarka Google 

Najpopularniejszą płatną reklamą Google jest wyświetlająca się w wynikach wyszukiwania reklama tekstowa. Możesz ją zobaczyć nad wynikami organicznymi, pod nimi lub obok nich. Reklama typu search podobnie jak pozycje organiczne wyświetla się po wpisaniu konkretnych słów kluczowych, na które została zaprojektowana. Reklamy w tej formie można oglądać także na karcie „Zakupy” i w Mapach Google (opcja dostępna także w aplikacji).

  • Witryny, które odwiedzają Twoi klienci 

Oprócz listy wyników wyszukiwania reklamy wyświetlają się także w witrynach partnerów Google, czyli w tzw. sieci reklamowej. W skład sieci wchodzą tysiące portali, które udostępniają przestrzeń swoich serwisów do wyświetlania różnego rodzaju reklam, np. kampanii produktowych. Reklamy produktowe występują w różnych formatach i są zlokalizowane w różnych miejscach na stronie. Reklamy Google Ads to także materiały wideo, które wyświetlają się w serwisie YouTube lub na stronach partnerskich. Filmy reklamowe pojawiają się przed lub w trakcie oglądanych przez użytkownika treści. 

Google Ads to szansa, by dotrzeć do użytkowników różnymi kanałami. Reklamy w ramach kampanii Google mają szeroki zasięg, a dodatkowo administrator może je kierować w różne miejsca sieci reklamowej i ustalać dedykowane grupy docelowe. 

Żródło fotografii: https://unsplash.com/@chaseelliottclark